dinsdag 10 januari 2012

Vancouver-Seattle-San Francisco

Woensdagochtend 21 december kon de grote Wintertrip eindelijk beginnen.
Op de bus naar Vancouver Downtown om daar een 5 uur durende rit naar Seattle te nemen. Seattle is helemaal geen 5 uur weg, maar omdat de Amerikanen denken dat ze zo belangrijk zijn worden alle koffers + mensen helemaal binnenste buiten gekeerd. Vorige keer werd er mij gevraagd welk beroep mijn ouders uitvoerde en of ik in een 'brickhouse' woonde, in Europa. Deze keer was mijn meneertje gelukkig wat vriendelijker en ging het allemaal wat sneller. Opvallend is wel dat, wanneer je netjes in de rij staat te wachten op gecheckt te worden, de agent iedereen die een Amerikaans paspoort vast heeft vriendelijk begroet met 'Welcome Home' of 'Welcome Back' en alle anderen een afkeurende blik toewerpt.

Ik kwam aan in Seattle Downtown wanneer net de zon onderging. Prachtig zicht. De Grey's Anatomy fans kennen de Skyline van Seattle ondertussen al wel maar ik zal het even schetsen:
Ondergaande zon (alle mooie, warme oranje tinten), Pacific op de achtergrond, baai op de voorgrond, hoge gebouwen, Space Needle (die omgetoverd was in een Kerstboom) en alle Kerstlichtjes van de stad aan.

Daarna spoeide ik me naar de luchthaven en ontmoette daar Lisa. Lisa was nog nooit in Seattle geweest (ik heb die stad ondertussen echt al wel gezien) en spendeerde een paar dagen bij haar Engelse leerkracht van in Korea. In de luchthaven kreeg ik van Lisa een Kerststocking gevuld met cadeautjes, knuffels, lekkers én een kaartje met 20 Amerikaanse Dollar. Gekregen van de teacher die ik nog nooit in mijn leven had gezien. Als welkomstcadeautje! De reis kon al niet meer stuk!

Om het kort te houden zal ik gewoon neerschrijven wat we zoal in SF hebben gedaan ipv een heel epistel neer te schrijven. Ik weet dat foto's leuker zijn dan een lange uitleg.
-We verbleven in twee verschillende hostels waarvan eentje aan een spotprijsje (19 dollar + ontbijt + locatie op Union Square)
-We zagen alle belangrijke dingen die er in SF te doen zijn met uitzondering van het eiland Alcatraz. Natuurlijk zagen we dat wel maar we hadden te laat geboekt om op het eiland te geraken. (TIP, boek ver op voorhand)
-24 december zag er als volgt uit:
*in de voormiddag naar het ballet De Notenkraker gaan kijken
*luchen aan de kaai in een tshirtje
*massage in Chinatown
*2 uur op een oude kabeltrein met Kerstliedjes door de stad cruisen
*Thai's eten
*naar een Midnight service gaan in Grace Cathedral. Echt heel speciaal
-25 december deden we dit:
*fietsen over de Golden Gate Bridjes in stralende zon
*ziek worden :(
-26 december = boxing day en hebben we DE HELE DAG geshopt. Amai.
In de avond vertrokken we naar LA met de nachtbus en nachttrein.

Geniet van de foto's en als jullie een langer verslag willen, geef dan maar een seintje!

Geen opmerkingen: