dinsdag 17 januari 2012

San Diego II


Eerste foto van 2012!
In L.A. vertrokken we met de beroemde Greyhoundbus naar San Diego. Dat was niet zo'n pretje. Het greyhoundstation in LA is groot en vuil. Ik voelde me er ook wat onveilig en was heel onwennig. Tijdens de busrit zelf sliepen Lisa en ik de hele tijd, maar we voelden ons toch niet echt op ons gemak.

In SD verbleven we de eerste 3 nachten in Ocean Beach, een hippie beachstadje met skaters en surfers maar eigenlijk was er niets te zien. We zijn in San Diego naar La Jolla (la hoya) geweest, een mooi strand met stinkende zeeleeuwen. De volgende dag stond de farmers market in Littly Italy op het programma, gevolgd door een stadswandeling in een stad waar niets te zien is. (echt waar, zelfs Hertals City heeft 100 X meer bekijks) We namen ook een kijkje in Old Town en voelden ons net Mexicanen. (een oversteekje naar de grens werd door IEDEREEN afgeraden wegens levensgevaarlijk)
Op oudejaarsavond viel er voor ons, -21 jarigen, niet zo heel veel te beleven. Lisa en ik gingen gezellig dineren in een Mexicaans restaurant (ik heb hier een liefde ontwikkeld voor mexicaans eten) en dronken we onze illegale margherita. Gesmaakt! Daarna keerden we terug naar het hostel om rond 10.00 in slaap te vallen. Gelukkig schrok ik wakker rond 11.30 en gingen we met z'n tweetjes naar het strand om daar af te tellen. Veel viel er niet te zien, er was zo'n dikke mist dat je op het strand zelf, de zee nog niet eens kon zien.
We wensten elkaar wat fijne dingen toe en kropen terug in ons bed. De volgende morgen waren we van plan om vroeg te vertrekken naar ons ander hostel in het centrum om dan de beroemde Zoo te bezoeken. En wat een zoo. Echt de moeite, we hebben er een volle dag gespendeerd. Verder hebben we de dagen nadien ook Balboa park bezocht en naar Conorado Island getrokken. Temperaturen waren rond 25 graden Celsius en we vertoefden daar op een hemels parelwit strand met palmbomen. Ideaal als laatste ontspannende dag dus!

De volgende dag stond een vlucht van SD naar SF en van SF naar Seattle op het programma. Daarna namen we de bus van Seattle naar Vancouver en dan terug naar huis, UBC.
Het was een tripje om U tegen te zeggen. We hebben geen spectaculaire dingen meegemaakt maar wel heel erg mooie dingen gezien. Het was vreemd om met Kerst niet thuis te zijn maar ik heb zeker genoten van de Amerikaans tripje!

1 opmerking:

sarah zei

dat filmpje, hahaha, wat is me dat?! Inderdaad, een mistig begin van 2012. Blij dat de Kleine Prins nog steeds met je mee gaat, na al die jaren!