woensdag 12 oktober 2011

Maar toch blok ik door.

Mijn eerste Canadees examen was geen al te groot succes. Dagen heb ik geblokt om twee vragen te mogen beantwoorden. De leerstof was een mix tussen 'Nieuwste Tijd' en 'ICC' (dat eerste is een van mijn favoriete vakken, dat laatste had mijn favoriet vak kúnnen zijn, mocht er door de proffen wat meer moeite worden gedaan - en nu ben ik nog vriendelijk.)
50 minuten kreeg ik om twee essay's te schrijven. 50 minuten lijkt langer dan het is. Je krijgt de vragen, somt wat dingen op in je hoofd (wanneer ik achter scrab paper vroeg, kreeg ik als antwoord terug: just write it down) en start met schrijven, schrijven, schrijven. Dus ik schreef, waarschijnlijk met een pak schrijffouten maar hopelijk zit het essentiële er wel in. Ik heb hier en daar wat auteurs kunnen vermelden én extra feiten gegeven, maar alles hangt af van hoe diep/doordacht/verbonden de antwoorden moesten zijn. Slecht nieuws is dat mijn T.A. (teaching assistent) mijn Exam gaat verbeteren. Hoewel Alan heel erg vriendelijk is, is Human Geography niet zijn vakgebied en zegt hij vaak onjuiste dingen.
Teaching Assistents zijn masters/PhD'ers die de prof bijstaan in het lesgeven (assistenten dus). Zij leiden de discussiegroepen (voor mijn geovak zijn er 7 TA's) en zijn ook altijd aanwezig in de les. Het gekke is dat sommige masters dus 22 of 23 jaar zijn. Dat zou hetzelfde zijn als Andreas, Tom, Eline of Bolle mijn examen zou verbeteren.
We zien wel wat het geeft, mijn volgende deadline die gehaald moet worden is voor Economie! (zowel deadline om middernacht als morgennamiddag, daarna volgt er een paper voor zowel de Holocaust als Economie op dinsdag. Daarna 7 dagen rust voor er gelukkig 'maar' een draft binnen moet. Hoor ik daar nog steeds Leuvenaars die jaloers zijn?)

1 opmerking:

Anoniem zei

't Klinkt allemaal niet zo erg slecht, lijkt me.
Benieuwd of je genoeg oppepmensen om je heen hebt :)
Sarah x