zaterdag 15 oktober 2011

Dipdag.

Ik heb een paar negatieve karaktereigenschappen. Zo kan ik, heel erg hard de bitch uithangen. Gelukkig doe ik dit enkel bij mensen waarvan ik weet dat ze mij graag zien. Iets anders negatief is dat ik mezelf kan wentelen in zelfmedelijden. Héél veel zelfmedelijden. 
Vandaag was het zover. Ik stond op en bam. Zelfmedelijden overal rondom mij. Het weer was prachtig maar ik kon mijn kamer niet uit. Ik was verward, vermoeid, tikje eenzaam en zelfs wat ongelukkig. Belachelijk, want ik heb alles om gelukkig te kunnen zijn. Gelukkig kwam Jane in de namiddag binnen gelopen (Jane brengt de laatste tijd veel nachten Downtown door ;-)) en voerden we een serieus 'bathroom'gesprek over 'Het Leven'. Conclusie: Life is a bitch but life is beautiful. Ik zag in dat ik niet zo stom moest doen en besloot een frisse neus te gaan halen en nog een uurtje van het geweldige herfstweer te genieten. Jericho Beach is een van de vele adembenemende stranden, 10 busminuten en 15 wandelminuten buiten de UBCcampus. De zonsondergang en Downtown kalmeerde me wat en zelf besloot ik dat dingen zoals 'wat als' worden geschrapt uit mijn hoofd. 



Strand. Bergen. Wereldstad. Reusachtig stadspark. Oceaan. Seal.
Morgen, nieuwe dag! (sowieso een betere)

3 opmerkingen:

Tante Jo zei

Ruth,
Efkes in zelfmedelijden wentelen mag, maar laat het niet te lang duren. Denk dan maar even aan o.a. de ouders van Annick Van Uytsel, dan zal je dip wel snel voorbij gaan.

Anoniem zei

Dipjes horen erbij, zus. Je eigen leed mag even het ergste van de wereld zijn, echt wel.
Allemaal niet erg! Goed dat je je kon oppeppen om buiten te gaan genieten.
En nog beter is dat je jezelf zo goed kent :)
Dikke kus van de Zus Sarah x

Hanna zei

Zeer herkenbaar fenomeen ;) Ikzelf ben dan altijd blij dat ik, wanneer mama boodschappen had gedaan, een paar chocoladerepen bovenop de kast had gelegd in de wetenschap dat ik die toch zou vergeten tot op een moment als dit, when all you need is chocolate :)
Alle sterke personen hebben zwakke momenten!