maandag 31 oktober 2011

Lehigh!

UBC was geen verwachte keuze. Maanden leek het alsof ik naar University of Toronto zou gaan, tot mijn erasmuscoordinator een week voor de deadline zei dat dat niet zou lukken als Geschiedenisstudent. (omdat ze enkel taalstudenten aannamen) Dankzij het enthousiasme van Gertie werd ik gelukkig (met nog 5 dagen te gaan) helemaal warm gemaakt voor Lehigh, een universiteit in Pennsylvania. Ook hier ging alles goed, ik had mijn nodige punten, aanbevelings- en motivatiebrieven en kreeg een uiteindelijke 'go' van Roger en Lehigh zelf. Maar dan veranderde mijn beloofde '2 semesters' naar '1 semester met een mogelijke verlenging'. Terloops vertelde Roger me dat het ook mogelijk was om een volledig jaar naar UBC te gaan en dat hij wel extra moeite voor me wilde doen. (hij had een klein schuldgevoel vermoedde ik). Mijn deadline om dit te beslissen; 8 uur. 
Mijn enige twee voorwaarden die ik had voor mijn erasmusavontuur waren: 1. Noord-Amerikaans land en 2. een volledig jaar. Keuze gemaakt dus! Heb ik spijt van mijn keuze? Soms. UBC is een topuniversiteit maar blinkt niet uit in Letteren of in Geschiedenis en een jaar is toch wel héél erg lang. Toch kan er niets aan Vancouver en zijn omgeving tippen. Vorige week liep ik de les uit en stonden pal voor mijn neus Shia Labeouf, Susan Sarandon en Robert Redford. UBC wordt héél erg vaak gebruikt als filmset. En wij hadden hete, warme dagen in september, een mooie herfstmaand (met maar 7 dagen regen) in oktober en is het nog géén handschoenen en mutsenweer. In tegenstelling tot Lehigh. De universiteit werd dit weekend zelfs geëvacueerd. Wie zit er altijd met ons Canadezen te lachen, eh?(lees hier: het Artikel in De Standaard)

Geen opmerkingen: