woensdag 5 oktober 2011

Apple

Nu jullie ontwaken aan de andere kant van de wereld zal het geen nieuws meer zijn dat Steve Jobs vandaag is gestorven.
Wat een gekte hier op de campus. Canadezen zijn I-gek. Iedereen (IEDEREEN) heeft hier ofwel een: Ipod, Iphone, Macbook of Ipad. (de enige die ik vorig jaar in Leuven zag rondlopen met een Ipad was Fredje)
Opzoekingswerk in de bib kan je doen op een Mac of op een PC. 85% van de studenten hier nemen nota's in de les via hun laptop. Ongeveer 50% procent doet dat op een MacbookPro/Air. Elk model valt hier te bewonderen. Vorige week wandelde ik door de 'labgang'. Een gang waar in de eerste kamer 50 Mac's stonden. (genaamd: Maclab), de kamer ernaast 50 pc's met Microsoft (genaamd: Microlab) en dit afwisselend, 10 kamers naast elkaar. -you do the math.

Wanner wij vanmiddag hoorden dat Jobs overleden was, hing hier een vreemd sfeertje. Het gevoel dat iedereen iemand had verloren. Gek. Heel gek.
Ik doe - om familiale en vriendschappelijke ruzies te vermijden, niet mee aan de discussie wat nu het beste is. Maar ik kan mij bijna geen enkel huis in Belgiƫ bedenken waar geen 'I' materiaal aanwezig is. (ja Sarah, zelfs jullie. Hopelijk komt mijn Ipod nog boven water)
Jobs zette zelfs mij met dit ; http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc aan het nadenken. Bewonderenswaardig en motiverend.



PS: Ik hield De Standaard en De morgen nauwlettend in het oog. Ze deden er ongeveer 6 uur over op het nieuws op hun website te plaatsen.

2 opmerkingen:

Ruth* zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

dat moet idd echt aar zijn, ik las het hier op men Iphone.
De papi hier is er van aangedaan, zijne grote held is gestorven :), ben vooral benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen, want apple is echt een topkwaliteit.

liefs Jule