zondag 28 februari 2016

Oh my god, is that the sunlight?!


Bovenstaande titel was een zinnetje dat me erg hard doet lachen. We staan hier op in 'den pikkendonkere' en hebben er al bijna een halve dag opzitten wanneer de zon tevoorschijn komt. Serene, een batchmate uit Maleisië vertelde dat ze tijdens het weekend ineens een zonnestraaltje in haar kamer zag en in paniek schoot omdat ze dacht dat ze zich verslapen had.

Wel..Vorige week was echt een knalweek! Ik eindigde mijn laatste examen (Boeing 777) met 95% en kon dus met een gerust hart de moeilijkste reeks afsluiten. Gedaan met SEP!
Hierna volgende het passen van onze uniformen en uitleg over onze medische verzekering en onze korting bij vliegreizen.

Het weekend diende om op adem te komen en vooral om bij te slapen. Zo vroeg opstaan kruipt in je kleren. Dit is omdat het gebouw optimaal benut wordt. De laatste groepen hebben les tot ongeveer middernacht, daarna sluit het gebouw even voor een poetsbuurt. En dit 24/7, geen enkele dag gesloten.

Waarom was de voorbije week zo leuk?
Wel omdat Aviation College (Ik weet dat iedereen lacht met de opleiding van Cabin Crew, maar ik studeer effectief aan een 'college' en krijg op het einde van de rit ook een erkend diploma :-)) naast Dubai Duty Free Tennis ligt.

Hier speelden de afgelopen twee weken de absolute wereldtop tegen elkaar. Kirsten Flipkens was hier vorig jaar ook van de partij! Roger Federer, mijn ultieme favoriet won hier bijna alle vorige edities maar moest dit jaar zijn kat sturen wegens een blessure.
De damesweek liet ik aan mij passeren, maar ik vond een fijne compagnon die na een lange dag werken op onze laatste dag van SEP (dus een dag zonder examens of huiswerk) mee naar de matchen wilden gaan zien. Voor een luttele 75 AED (ongeveer 18 euro) kocht ik een ticketje.
We mogen ons niet publiekelijk tonen in ons training uniform dus gelukkig had ik mijn kleedje in mijn valies gestoken.
En wow, dat was zijn geld waard! Ik zag de nummers 1, 4, 7,8 en 9 van de mannentennis spelen! Djokovic, Wrawinka, Beyruch...Echt de moeite om vanaf zo dichtbij dat te kunnen volgen en op 1 minuut wandelen van mijn school!

De pret was nog niet op...donderdagavond gingen we naar een gratis! feestje op het strand met als dj Robin Schultz (Sugar). Helaas gaf ik verstek wegens te moe. Maar gelukkig stond op vrijdagavond een concert van de enige echte Carlos Santana op het programma. Op de eerste rij dan nog! Ongelooflijk om zo'n legende aan het werk te zien. Dankjewel aan Bert die mij mee uitnam.

Op zaterdag ging ik met mijn lieve batchmates heerlijk brunchen met een zot zicht op de Burj Khalifa. En dat eten, mannekes. Heaven in mijn tummy.

Ik had echt een geweldige week. Vandaag begonnen we met de sessies GMT (Group Medical Training), dat is zoals EHBOcursus maar dan specifieker. Aangezien er op elke vlucht wel een medische zaak voorvalt moeten we dit tot in de puntjes kennen. Daarnaast mogen wij meer doen dan wat normaal gezien enkel onder eerste zorg valt, aangezien wij in de lucht de eerste en belangrijkste zorgverleners zijn. Er wordt in reality eigenlijk zo weinig mogelijk achter een dokter gevraagd. Gelukkig staan we via sateliettelefoons binnen de minuut in verbinding met MedLink. Een dokterscentrum in Phoenix dat ons 24/7 medische hulp verstrekt.

Er gebeuren meer geboortes en sterftegevallen op vluchten dan je zou denken. Woensdag stierf er nog een passagier op een van onze vluchten. Ook dat moeten we leren; de bevalling, eerste zorgen voor het babietje en de moeder maar ook hoe omgaan met een lijk en de verzorging van een lijk. Daarnaast 'must the show go on'. Een sterfgeval op een vlucht wil niet zeggen dat de andere 550 medepassagiers dan plots geen eten of drinken meer krijgen. Dat zijn dingen waar je normaal niet echt bij stilstaat, maar waar wij wel op getraind worden!

Het gebouw links in ons College!






Alles nog top in d woestijn!

Met mijn collega!





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh Ruth, wat een mooie foto's! De mooie blauwe, lange jurk komt van Seattle denk ik.
Sèg, ik lach niet met jouw opleiding aan het College hoor.
En Santana... whoopie, mt favoriet group. Ik heb Santana ongeveer 40 jaar geleden live in Vorst National gezien.
Geweldige verhalen!
Groetjes en kus ��✈️
Tante Jo

sarah zei

Ooooh zus, wat een avonturen!
Fijn dat de examens erop zitten. Oef! Wat een weken heb je achter de rug in combinatie met het rare ritme.
Ik las in de krant over het tennis en hoopte zo dat je er wat van kon meepikken. En je kon duidelijk heel wat van meepikken, gelukzak.
Heerlijk is dat.
Onze jongens vierden voor het eerst feest zonder jou en dat was toch wat wennen.
Dus gooien we van hieruit dikke kussen x
Sarah