donderdag 24 november 2011

Langer dan een jaar.



Morgen wordt onze grootvader begraven. Dat is een heel vreemd en gek gevoel en ik had er 'graag' bij geweest. Samen met de familie afscheid nemen van een gewéldig man. Wanneer ik eind augustus afscheid nam van Moeke en Vake was dat ergens wel met het besef dat het de laatste keer zou zijn, maar ik (en niemand) had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Vorig weekend was ik het hele weekend bij Eva in Noord-Vancouver. Vrijdagnacht babbelden we tot 3 uur over vroeger en nu. 's Morgens werden we wakker gebeld met het telefoontje dat vokke die nacht (en ochtend in België) was gestorven. Het voelde precies of we die vrijdagnacht met thuis in onze gedachten waren verbonden.

Slaapzacht vake en dankjewel voor alles. We zullen je liedjes blijven zingen en alle zelfgemaakte spullen in onze huizen blijven koesteren. En jij kon alle talen, behalve betalen. ;-)


(foto: Thomas Veraghtert)
" Schol e manneke, en drinkt er ook eentje!"

4 opmerkingen:

Tante Jo zei

Mooi!!!
Voor eeuwig en altijd bewaard!
We denken hier ook veel aan jullie!

Groetjes en kusjes,
Je meter

Anoniem zei

Alles staat klaar voor de begrafenis: de houten vokke pupiter, de muziek, jullie tekstjes...'k neem jou en eva mee in mijn hart tijdens de viering, zusjes...
liefs, Sarah x

Anoniem zei

Bedankt Ruth voor dit filmpke.
Heel heel mooi.
Eva

Hanna zei

Ziet er een superopa uit Ruth, veel sterkte