zaterdag 5 november 2011

Daylight Saving Time

Vorige week kregen jullie een uurtje meer slaap en pas vannacht is het zover voor ons. De voorbije week liep ik dus geen 9 uur maar amper 8 uur achter. Op onze gang hadden we deze week een hele discussie over DST. Heel veel mensen hier zijn van Aziatische oorsprong en doen niet mee aan DST, ze vielen dan ook uit de lucht wanneer ze hoorden dat dit weekend 1 uur langer slaap/feesten/studeren betekende. 
Een gekke uitvinding en hier een heel leuk filmpje met wat meer uitleg: DST

Gisteren trokken we met de Pentictongroep naar een cafeetje waar ze Belgisch Bier schenken. Ik viel achterover van de prijzen (vooral Tax en Tip maken het zo duur). Lisa was helemaal weg van haar Kriek maar telde hier wel 16.00 Dollar voor neer. Slik. 
Verder is het hier prachtig weer met ijskoude wind en straalblauwe hemel. Ik trok gauw wat foto's op de campus maar nu is het paperen geblazen. Momenteel schrijf ik een essay over de effecten en invloed van de koloniale macht op de plaatselijke bevolking in Congo tot 1945. Jammergenoeg is 'Congo' van David van reybrouck nog niet vertaald in het Engels. Mijn lieve papa had er niets anders op gevonden dan het boek in twee te knippen en het zo naar Vancouver op te sturen. Thanks dad!







Speciaal voor Eefje!






                                 Uitzicht vanuit mijn kamer (en dan dromen dat ik buiten kon zijn)
Gelukkig nu geen beginner meer!

1 opmerking:

Anoniem zei

Leve onze papa! Wat een held met je congoboek! Zo ken ik hem en jou :)
Bijna 2 weken later leeft onze jongste zoon nog steeds in zomertijd en wekt hij het hele huis iedere dag rond 5.30u-6u...slopend...
Maar we genieten hier van gouden herfstdagen!
Sarah x