zaterdag 24 maart 2012

TFL, HOLI, SUN

Vorig week vrijdag sliep ik tot half zes 's avonds. Dat is me nog nooit overkomen maar gelukkig mochten we door de MUN de hele week officieel lessen skippen. Op zaterdagmorgen rolde onze floor (David, Troy, Forest, Cameron, Rami en ik + Tiffany) uit ons warm nestje om  Football for Charity te spelen. Het hele jaar draait hier rond 'raising for Cancer'. Wij speelden dus football, volgende week scheren een vijftal meisjes hun haar af (volledig. Ik moet bekennen dat ik stiekem ook wilde meedoen voor mama maar ik weet mamalief dat je dat eigenlijk vreselijk zou vinden) en deze week was het 'famine 30 hours'. (dus dertig uur niets eten)
In mijn residentie (Totem) zijn er CONSTANT massa's activiteiten aan de gang. Heerlijk.

Maar zaterdag wonnen we onze football game (echt héérlijk, ik geniet er echt van om te spelen zelfs meer dan Ultimate of Dodgeball) en vlak daarna was het HOLI.
Holi is een feest uit India waarbij de lente officieel wordt ingehuldigd. Het is een kleurenfestival en iedereen gooit kleurpoeder naar elkaar en is blij. Dat was echt heel leuk. Door de multiculturatileit hier heb ik dit semester al het Chinees nieuwsjaar gevierd, vorige week Holi en het reusachtige St-Paddy's day en deze week was het Persisch Nieuw jaar! Hip hoi, altijd feest.
Na een hele lange douche (veel modder en kleurtjes) werkte ik wat voor school en nadien trokken we met een grote bende richtin Mahonyes om St-Pad te vieren.

Mahoneys is onze plaatselijke, op de campus gelegen Ierse bar. De Ierse gemeenschap is hier héél groot en de meerderheid van alle pubs hier zijn Ierse pubs. Er was zelfs een grote parade door de straten van Downtown. Iedereen zag groen trouwens, en mensen begonnen te drinken in de vroege uurtjes van de dag. Echt vreemd om een Iers feest te vieren aan de andere kant van de wereld. Na Mahoneys (waar we trouwens groen-vies bier dronken) trokken we naar een House Party maar dat vond ik niet veel soeps. (mijn vrienden daarintegen vlogen er stevig in)

Drukke dagen :-) Op zondag speelden we weer Football maar ik geraakte gekwetst. Een nogal tamelijk forse kerel patste mij down en ik kreeg ook een fikse borstkas stoot. Op het eerste zicht leek het niet zo erg maar daarna kreeg ik ademhalingsproblemen en heb ik een soort bobbeltje in mijn borstkas. Naar de dokter gaan op UBC bleek niet zo simpel dus dit is een verhaal dat nog wordt vervolgd!

De voorbije week werd er natuurlijk ook voornamelijk voor school gewerkt. Veel paperdeadlines en weinige (of soms zelfs helemaal geen) uurtjes slaap maar alles is het o zo waard. De afgelopen dagen is ook hier de Lente begonnen. Anders dan in Leuven wordt dat niet op een terraske gevierd maar op het strand. Met daarbij zicht op de bergen (die nog volop sneeuw hebben, ze snowboarden hier tot zelfs einde mei!) en het geluid van de oceaan. Prachtig. Het is hier zo schoon.
Het zomeruur is hier trouwens voor ons al twee weken geleden begonnen (en wij zijn een week later gestart!) Nog steeds een héél gek fenomeen maar wel leuk om 's avonds in het licht van de les terug naar huis te keren.

Vandaag hadden we de hele dag in Totem filmopnames voor onze echte Lipdub en morgen is het Storm the Wall maar dat bewaar ik voor een volgende post. Ik schrijf nu vanop een andere laptop maar zodra mijn echte gemaakt is, smijt ik hier foto's op. (PS; ik schrijf mijn verhaal van de MUN ook af, voor de mensen die daaraan geinteresseerd zijn)

Heel erg veel liefs.

(Met mij gaat het hier uitstekend. Ik weet dat ik niet meer vaak antwoord op mailtjes of berichtjes maar ik probeer hier gewoon zoveel mogelijk mee te pikken en te genieten. Elke dag hou ik meer van deze plaats- en als ik eerlijk ben, minder van België. Gelukkig hou ik niet minder van jullie en zie ik iedereen nog altijd even graag. Kus!)

1 opmerking:

sarah zei

Zo, zus, dat is duidelijke taal!
Hopelijk zien we jou binnen een paar jaren nog wel eens terug :) Stuur je petekind soms eens een kaartje, dan, hé.
Was jij het die een maand geleden schreef dat erasmus echt niet hét van hét is en het leven ook maar sleur is :)
Jij hebt duidelijk heel veel tijd nodig om je ergens goed te voelen, maar als het dan zover is, hebben we het geweten!
Geniet dus maar gewoon verder! :)
x