donderdag 8 september 2011

So coooool

Eerst en vooral: DANKJE CEDRIC! Cedric stuurde me als eerste een kaartje, ik ben er zo blij mee, dank!

Iedereen klaar voor een lang bericht? Hier komt het!

Het voelt alsof ik hier al jaren ben. Onze president van de AMS (Alma Mater Society) vertelde op het einde van zijn speech (ik hoorde hem twee keer, héél inspirerend): welcome home. Zo voelt het stilaan ook. Home. Routine begint te komen and I love it!

Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan?
Zondag ben ik met mijn Upass (openbaar vervoer) de wijde Vancouverwereld ingetrokken richting een buitenwijk waarna ik downtown lekker de toerist ben gaan uithangen met Jane. Maandag trok ik met Totem Park naar Ikea. En vrienden, als UBC iets doet, dan doen ze het goed. Een fancy bus, een Ikea welcome bag (met chocolade), begeleiding door Ikeaboys, kortingsbonnen en noem maar op. Aangezien het ook labour day was, werd het tijd om eens op mijn lui gat te gaan liggen. En jawel, UBC heeft zijn eigen UNIVERSITEITSSTRAND.Wreck Beach. Aangezien de zon brandde en het ideaal strandweer was besloten Jorun Elizabeth en ik maar in ons ondergoed rond te lopen (bikini vergeten!). We waren de uitzondering met kleren aan want naast de unibeach is dit strand ook een nudistenstrand. Toch wel even wennen, al die naakte mannen en vrouwen.
Dinsdag was het Imagine day. Dit is de officiële startdag van het jaar. De Artsprofessoren boden ons, studenten een gratis BBQ aan en informeerden ons over alle verenigingen. Daarna kon je de hele dag rondwandelen op Main Mall en rondneuzen bij de 360 clubs die UBC rijk is.(aka: candy en balpennen inslaan voor een heel jaar) Jane en ik glipten ook de peprally voor de 1stejaars binnen. Dit was ongelooflijk. 6000 nieuwe UBC'ers in een arena, allemaal in de kleuren van hun faculteit, roepen, schreeuwen en tieren voor UBC. Amai. Dat was echt 'soooo coooool'. Kippenvelmomentjes.

Meteen hierna had ik mijn eerste echte les: History of the Holocaust. Het was direct serieuze koek. Ik heb in één les al harder moeten opletten en werken dan in de twee jaar aan de KUL samen. 10 % van je totale mark staat hier dan ook op class participation. Ik heb er ook al een 'vriend' bij. Dexter (I know) is zijn naam. Tijdens de pauze was ik aan het babbelen met mijn buur (haar naam is Allen, volgens mij even wanhopig op zoek naar vrienden want toen ze de les vroeger moest verlaten vroeg ze of ze mijn nota's mocht lenen. - mijn nota's zijn crap want ik kan nog niet zo geweldig goed volgen) toen Dexter hoorde dat ik van België kwam. Dexter is net terug van Brussel waar hij deze zomer een Internship voor de EU heeft gedaan. Na de les wandelde we samen naar mijn kot. Hij volgt hoofdzakelijk International Relations courses maar het is toch fijn al iemand in de les te kennen!

Nu ga ik een sprintje placeren voor mijn volgende les: Economic History of Modern Europe (Background, causes and effects of economic change in Europe from the 18th century to recent times. Evolution of social and economic institutions; analysis of growth, structural change, the distribution of income, and the spread of industrialization.)

Ik heb nog veel te vertellen, de volgende weken zullen aan bod komen:
-Bachelor/Mastersysteem
-Living in Rez
-Thunderbirds
-Faculty
-Arts
-Campuslife
-Extreem knappe werkmannen naast mijn raam (eens iets anders dan alle rich college boys!)

Ongelooflijk dure schoolboeken.
Wachtrij in de Bookstore. We kregen candy aangeboden om het wachten te verzachten!












Letterenbib, niet slecht!
Opgeruimd staat netjes!
Eindelijk heb ik mijn foamfinger!


Gastown.
Wreck Beach

2 opmerkingen:

hanne zei

amai, wat een gigantische bedoening daar! wauw, stikjaloers zenne.
amuseer u daar!

Thaïs zei

Een knappe letterenbib & knappe werkmannen : where do I sign?? Zalig, Ruthje, geniet er maar van!