maandag 26 september 2011

Fak Letteren? FAK GAGE!







Ik ben hier niet de enige KUL'er op de campus. In het totaal zijn we met 10. Er zijn 6 Ekonomika'ers en Letteren wordt door 4 studenten vertegenwoordigd. Kas en ik zijn de enige twee die voor een volledig jaar blijven. Kas zit in mijn jaar en is sinds het begin van ons Leuvenbestaan een fijne vriend. We zitten nu in geen enkele les samen (hoewel we beiden 'eigentijd'ers' zijn) en woont aan de andere kant van de campus.(= groter dan Leuven) Ik zie hem dus nooit. Tijd voor verandering dachten we donderdag. Aangezien in mijn residentie drank verboden is (residentie voor - 19 jarigen + strenge wetgeving in BC = geen feestjes) trok ik naar de Gage Towers, waar Kas zit. Deze residentie bestaat uit 3 reusachtige betonnen torens. (met uitzicht op Vancouverdowntown, North Vancouver, Pacific en Vancouver Island. Ik ben énorm jaloers.)
Kas voorzag de pintjes en ik de frietjes. Het werd een fijne avond, redelijk vergelijkbaar met een Fakavond. Eerst wat serieuze babbels over de wereld, onderwijssystemen, België, Professor Tollebeek, thesis, liefjes... maar na wat meer bier stonden we allebei op het balkon (en jawel, uitzicht op Van en Ocean) te 'faklullen'. Na een paar uurtjes vertrok ik terug naar mijn kant van de campus. Een tochtje van ongeveer 25 minuten, waarna ik terug nuchter(der) mijn bed in kon kruipen.
Enige verschil met de Fak?
-geen marginale muziek (ik mis de Spice Girls en Britney hier echt!)
-geen vriendenhoop
-geen Lien/Jonas/Eline om mee naar huis te wandelen
-geen goedkope drank!
-geen 'thuis'

We concludeerden beiden dat het daar in Leuven toch nog niet zo slecht is dus nu het nieuwe jaar ginder ook gestart is: feest erop los!

PS: drankprijzen.
Als je ergens gaat drinken geraak je niet aan een pintje onder 5 dollar (plus tax) en de Liquor Stores (de enige plaats waar je alcohol kan kopen, er wordt dus niets in de supermarkten/nachtwinkels verkocht) worden beheerd door de Provincie. Doordat zij dus een monopolie hebben, drijven ze de prijzen omhoog. Alcohol mag hier vanaf 19 gedronken worden en daar zijn ze heel erg streng op. Ik moet overal minstens twee pieces of ID kunnen tonen. Mijn -19 jarige vriendjes kunnen enkel drank krijgen als een +19'er dat voor hen in de Store koopt. Onder de 19 mag je een café zelfs niet binnen. (ook niet om een cola te drinken of om iets te eten) en dat wordt élke keer dubbel gecheckt. Ongelooflijk hoe streng ze zijn, zelfs fake IDs lukken niet. Wat doen de kindjes hier dan in mijn residentie om zich te amuseren? Naar een Fratparty gaan of smoren in het 'magic forest'. Wiet en marihuana zijn hier extreem goedkoop en (bijna helemaal) legaal. Gekke Canadezen :-)
(wees gerust mama, ik ben een braveke!)

3 opmerkingen:

hanne zei

dat belgisch bier gaat er nogal door!

Anoniem zei

godverdekke, zie ik dat goed??? Kan iemand mij even helpen????

Zegt mijn kleine zusje tegen een DUVEL een 'pintje' ??????

Pfieeeewwwwww!! Ni gewoon! Ni gewoon!!!
;-)

Rv.

Anoniem zei

Ik zit zo te denken hoe die fritten smaken als je daar een tochtje van 25 minuten mee moet doen...
De laatste zin van je logje zegt alles, vind ik. Hahahahahha
Sarah