zaterdag 3 september 2011

First days in Van.

Hallo hallo,

Nu mijn GALA orientation erop zit, heb ik even tijd voor wat blognieuws!
De voorbije dagen gingen zo snel vooruit. Ik ben nog geen seconde alleen geweest. UBC is everywhere. Wanneer ik in de luchthaven afscheid nam van mama en papa tikte Laura op mijn schouder. Samen (uiteindelijk bleek dat we met meer dan 5 waren) namen we de vlucht richting Vancouver en UBC. Na een vreselijke vlucht kwam ik uitgeput aan in mijn fantastische kamer. (foto's kunnen nog niet gemaakt worden wegens het uitstellen van opruimen = messy room!) Nog nog geen 30 minuten later, pikten Bram en Helene (neef en vriendin, twee wereldreizigers) mij op om te gaan BBQ'en bij mijn zusje, Eva. Ik werd geveld door de famous jetlag maar na een fijne bbq met leuke buren kon ik er weer helemaal tegen.
De voorbije drie dagen had ik dus orientatie. Dit hield in: workshop over alles (!), free food, inspirerende speeches en veel oppervlakkige praatjes. Mijn eerste indrukken: alles is duur, veel internationale en exchange studenten, prachtige campus + leslokalen, vriendelijke mensen. Ik voel me ook héél erg welkom. In elke workshop wordt maar herhaald en herhaald hoe blij ze wel niet met exchange (= mensen zoals ik) en internationale (= mensen die hier voor minstens vier jaar studeren) studenten zijn.
Momenteel is het nu Openings Day in Rez. Alle UBCresidenties (a lot!) gaan vandaag open voor iedereen. Dit wil zeggen: rijen van auto's gevuld met: twee ouders, 1 kind en énorm veel gerief. Echt waanzinnig maar wel perfect georganiseerd. Binnen een uurtje hebben we kennismaking en de volgende dagen zitten ook helemaal vol geprogrammeerd met ontmoetingen.

So far, so good hier. Ik vind het hier echt fijn, al is het wel vermoeiend om me steeds verstaanbaar te maken en moet ik mijn gang en ritme nog vinden.
Ik heb mijn mailboxnumber dus brieven kunnen worden verstuurd. Mijn kamer (lijkt sterk op een hotel room) is zo kaal als iets aangezien ik foto's en versiersel ben vergeten. (aka, ik zou echt heel blij zijn met wat mail!)

PS: foto's volgen zodra ik minder lui ben!
Library Job; here I come!

QXLN: mijn building, onuitspreekbare naam in de First Native taal.
Free food overal!


Met Mike (Pool) in het Chan Theatre. Mike zit ook in mijn World Politics les!
Eerste stukje Canada!
3 jaar later, bye again!
Workshop over Canadese gewoontes.
Campus: rockies en pacific!

7 opmerkingen:

Pieter zei

Nu al veel engelse termen aan het gebruiken. Al goed aangepast dus :D

Tante Jo zei

Knap Ruth!

Kaat zei

Ook zonder foto's van je (rommelige) kamer ziet dat er allemaal geweldig uit! Heerlijk! Geniet nog van al dat gratis lekkers en succes met je bibjobsollicitatie ;)

Eef zei

Je blijft wel lekker bezig :)
Ik zal al eens nadenken over mogelijke versiering om op te sturen ;)

Anoniem zei

FREE FOOD EVERYWHERE?????
TELL ME MORE ABOUT THAT PLEASE!!!

VANCOUVER here I come!
;-)

Rv.

Anoniem zei

Whaw, wat een uitzicht!
Haha, je hebt ons broertje kunnen lokken, wat een prestatie :)
Sarah

Eva zei

Ruth,

Die hoge prijzen zijn te vermijden door af en toe eens iets te bestellen waarin geen alcohol zit. Met de $5 die je zo uitspaart kan je een bikini kopen zodat je niet meer in je BH op het strand moet gaan zitten.
Doe zo voort zotte doos, amuseer u te pletter!