vrijdag 8 april 2016

Chill week

Chill Week

Dat is de week tussen de zware training door. Laat je niet misleiden, ik was nog steeds in college en moest nog altijd vroeg opstaan maar..
Deze week was het iets rustiger. We hadden twee dagen security training. Ik mag hier niet veel over vertellen maar ik leerde hier enorm veel bij, ook over dingen die ik in mijn persoonlijk leven kan gebruiken. 
Nadien was het tijd voor 'Image and Uniform' day. Een hele dag werd er ons verteld wat 'the standards' zijn van ons uniform. We worden voor de vlucht volledig gecontroleerd op make-up en uiterlijk. Er is neergeschreven wat onze minimale make-up moet zijn en wat iedereen net moet dragen. Ik kreeg de opmerking dat ik mijn haar bij moest verven. Ik heb blonde meshen en er mag eigenlijk geen kleurverschil zijn. Ik kreeg een dag om dit te corrigeren, anders wordt dit neergeschreven en naar mijn manager gestuurd. (en dat wil je niet!!)

Onze checks voor de vlucht zijn:
-propere handen en nagels (er zijn nieuwe regels rond nagellak: doorschijnend, tinten rood, french en nude)
-beide paar schoenen opgepoetst
-panty's zonder gaten of ladders + 1 paar reserve (ik verslijt élke vlucht minstens 1 paar)
-uniform netjes gestreken en geen vlekken
-alle knopen aangenaaid
-naambordjes, ster en vlag aanwezig
-handschoenen mee
-sluier en hoed correct aan
-foundation, mascara en lijntje ogen
-rode lippenstift op
-blush op
-haar strak in dot (geen babyhaartjes, die moet je afknippen of véél lak gebruiken)
-haarnet + crunshy

(natuurlijk zijn er nog veel meer checks voor de vlucht, daarover later meer)

Tijdens deze dag kregen we dan officieel ons uniform en leerden we hoe we dit moeten verzorgen. Er werd ook gesproken over lichaamsverzorging, health care, sportieve gewoontes (ja, wij worden verplicht om te sporten), eetgewoontes etc..Een fijne en ontspannende dag.

De laatste dag van de week begon onze service training...dat was andere koek. Onze nieuwe trainers verwelkomden ons met de boodschap: welcome to the military! En zo voelde het ook aan.

Die week hadden we ook één dag 'Nujoum', waarover meer in een andere post!

1 opmerking:

Tante Jo zei

Ruth

Fijn dat het je zo goed gaat in Dubai! Je eerste vliegreis zal wel superspannend geweest zijn... En vinden de mensen van VAE mèches niet mooi???
Post maar wat foto's als je wat tijd hebt.

Groetjes
Tante Jo