dinsdag 19 april 2016

Adelaide

Hoera, ik vloog deze week naar Australië!

Deze week stond Adelaide op het programma. Een kleine en rustige stad in het zuiden van dit enorme land. De vlucht heen was 12.5 en de vlucht terug 13,5. Dit verschil komt door de hoogte waarop we vliegen (meestal rond de 37.000 feet). Kort gezegd: hoe hoger, hoe sneller.  (principe werd bv bij de Concorde toegepast)We kunnen helaas niet altijd hoger vliegen door verschillende wolken die turbulentie kunnen geven. Naar het oosten vlieg je altijd sneller dan als je naar het westen vliegt.

De vlucht heen was heerlijk! Maar 3/4 van het vliegtuig was vol, suuuuuper vriendelijke en gezellige Australiërs en bijna geen turbulentie. Op deze bestemmingen krijgen we ook een pauze van 2.5 uur waar we mogen gaan slapen in onze bedden. (jaja, ik wed dat bijna niemand wist dat wij geheime bedden en kamers hebben op onze vliegtuigen!) Een vlucht van 13 uur houdt in dat je 16-17 uur werkt (maar wij worden enkel betaald wanneer het vliegtuig in de lucht hangt), dus dan is een slaappauze welkom! Ik sliep dan ook van de seconde dat mijn hoofd mijn kussen raakte.

Rond een uurtje of acht in de avond kwamen we aan in Adelaide (bye bye bioritme, dat heb ik ondertussen al niet meer) en werden we meteen naar het megamooie hotel gebracht. En wat een geluk had ik dat....
MIJN LIEFSTE ROOMMATE JANE NU IN ADELAIDE WOONT! Voor de mensen die deze blog al langer volgen..jullie kennen Jane al! Janey was mijn beste vriendinneke en liefste roomie in UBC, Vancouver. Wat hou ik van haar. Ik zag haar terug (exact!) twee jaar geleden in Brisbane, toen ik haar met Pasen een bezoekje bracht. 

Ik gaf Jane een belletje en we bestelden roomservice en babbelden onze levens bij. Helaas was ik per total na zo'n lange werkdag en moest Jane er de volgende dag vroeg uit voor haar studies. We sliepen samen in mijn groot bed en hadden een fijne tijd.

De volgende dag trok ik met twee collega's voor een paar uurtjes de stad in. Adelaide is heel rustig met veel studenten. Qua populatie kan je het vergelijken met Leuven want de campus is ook verspreid over de hele stad en verder is er weinig te doen. Na een uurtje of vier moesten we allemaal aan sleepmanagement doen (je slaap regelen) en stond er een paar uurtjes slaap op het programma (heel raar, je moet je dus maximaal uitputten op een paar uur zodat je nadien een paar uur extra kan slapen zodat je niet in slaap valt tijdens het vliegen).

Daarna was het tijd voor een erg drukke en overvolle vlucht terug naar Dubai. Na 17 uur zag ik mijn kamer terug en dook meteen in mijn bed! 
Adelaide, ik hoop dat ik snel nog eens langs mag komen!


1 opmerking:

sarah zei

Oh zus, wat een geluk om Jane weer te ontmoeten en een heerlijke avond met haar te beleven. Ben zo blij voor je!
Die complete uitputting die je beschrijft herken ik van tijdens mijn nachtwerk, al sliep ik nooit in een vliegtuigbed natuurlijk! Ik zal de fantasie van onze kinderen daarmee kunnen prikkelen :)