vrijdag 3 februari 2012

Lukas verwelkomen en 21 worden!

Na Linde, Oscar, Merijn, Stan, Clara, Andreas en Leonie kwam eindelijk op 1 februari LUKAS piepen. Jawel, ook mijn jongste broertje is nu papa. Wat zijn we blij met die nieuwe spruit in onze familie. Proficiat Leen en Thomas. Gek om dat mooi boeleke niet in onze armen te kunnen vastpakken maar dat maak ik dubbel en dik goed met veel geknuffel deze zomer.
Heel vreemd gevoel, ik heb voor de eerste keer* de zwangerschap en bevalling (niet dat ik de andere bevallingen letterlijk meemaakte, maar in ieder geval de dagen ervoor en erna) niet van dichtbij meegemaakt maar toch voel ik al een onvoorwaardelijke liefde voor dat klein jongetje. Welkom Lukas!

* bij Oscar was dat ook niet het geval, maar toen heb ik wel de dikke buik gezien en gevoeld en ben toen met Oma dat klein baby'tje gaan opzoeken in Canada.

Op 1 februari werd ik ook 21 jaar! Joepie. Vorig jaar was dat nog midden in mijn examens, dit jaar viel mijn verjaardag midden in de midterms. Gelukkig was Godje mij goed gezind en zijn mijn midterms pas maandag en de weken erna. Voor de eerste keer gaf ik ook een echte party waar het merendeel van mijn dichtste vrienden aanwezig waren. (de anderen waren deftig aan het blokken)
Feestje om u tegen te zeggen. Memorabel (of net niet eigenlijk) voor velen zo te horen. Ik was in ieder geval blij te horen van vele vriendjes dat niet alleen mijn hoofd en buik de dag nadien wat vreemd deed.

Heel erg hard bedankt voor de lieve mailtjes en de kaartjes. Ook de wensen op facebook deden me deugd. Lieve ex-S'ers maar tegenwoordig H'ers; Heel Hard Hbedankt, het hangt hal hop! Fijn. Het allermooiste geschenk, het liefste wat iemand ooit al voor me gedaan heeft en iets dat me echt heel erg diep raakte, kwam van Lyna en Laura. Twee hartsvriendinnen (sinds kleuter aan) die mijn hele 'Herentalsleven' dicht aan mijn zijde hebben geleefd. Omdat ik het te schoon vind om niet te delen volgen hieronder de drie linken.
Ik was ontroerd en geraakt door alle wensen maar het meeste natuurlijk door die van mijn warm en fijn gezin.
Wat mag ik me gelukkig prijzen met zo'n vrienden en familie. Dankjewel allemaal.

Hier de linken naar de filmpjes;
Verjaardagswens 1
verjaardagswens 2
verjaardagswens 3

 Fernanda, Lisa en Elizabeth brachten me 's nachts een verjaardagstaart. Ontzettend lief!
 Elke woensdagochtend om 8.00 uur gaan Lisa en ik de echte Canadees uithangen bij Tim Hortens rechtover TP.

 21 worden in Canada? Prachtig weer hier!
 De meest getrokken plaats in UBC. Rose Garden. Vanachter de oceaan met overal besneeuwde toppen om me heen. (let ook op; hier geen sneeuw en geen koude, ik schat het weer op een graad of 10... :-))
 Jaloers?
 Sinds Canadatime mijn nieuw lievelingseten; quesadillas. Kok Sunny wenste me ook een happy one. (ik maak hier nogal graag babbeltjes met het personeel. Het is zoals in de Alma ook mijn voorkeuren had :p)



 Roommate Cindy die piekfijn mijn make-up deed. Vind ik zelf nog steeds raar, zo'n schminklaag op mijn gezicht. Maar kom, het mocht wel eens speciaal zijn. Het kleedje kreeg ik van Jane (was voor haar te groot). Jammergenoeg heeft dat kleedje het feestje wel niet overleefd.
 Playlist van mijn Poolse vriend Mike. Mijn hart maakte een sprong (een heel grote) bij het zien van Milk inc. Voeg daarbij de Spice Girls aan toe en het feest was compleet. Zo gelukkig met dat oervlaams plezier.
 Week 23 werd ingezet! (week 26 komt in zicht, waahaa. dan ben ik al een half jaar hier!)

 Beste Belgische vriend. KAAAAAAS.
 Sorry mama! Mike is in het echte leven naast student ook bartender en zijn shots hebben hier een reputatie!
Nadien trokken we nog naar de Pit Night. (du-uh, vieren in stijl)
Wat een feestje. Laat dat nieuw levensjaar maar komen!

4 opmerkingen:

Hanna zei

Wauw Ruth, zo te zien heb je je 21ste verjaardag heeeel goed gevierd! Echt tof! Veel succes met je midterms en proficiat met de nieuwe spruit!!

Anoniem zei

Quesedilla's zijn ZOOOOOOOOOOOOOOOO lekker! Als ge terug zijt gaan we die eten in de Gringo's in A'pen. Best Food Ever!

x Jazzy

sarah zei

Wat ziet dat er allemaal leuk uit!
Ik at nog nooit quesedilla's, dus ben benieuwd, onze keuken staat klaar voor je!
Enne...laat die schmink maar in canada, jakkie, jakkie, jakkie wat is me dat daar allemaal haha. x

Lynn zei

Wow Ruth! ik had u niet herkend op die ene foto (geschminkt en met dat kleedje, naast dat meisje met het blauwe kleedje)!! Maar ge hebt het ongetwijfeld super gevierd :) kom maar snel terug, dat we hier ook nog eens samen vieren. Want spice girls in de fak is toch niet hetzelfde zonder u dan te zien blji worden als een klein kind in een snoepwinkel :)
Veel plezier nog en succes met uw midterms! (en proficiat met het tante-worden :))