zaterdag 10 december 2011

Examens te UBC

Rapp, Mokyr, Allen, Brown, Engels, Humphries, North and Weingast, Feinstein, Marx, Smith, Hume, Ricardo, Solow, Lewis, Hartwell, Hobsbawm, Hamilton, Domar EN GA ZO MAAR DOOR...


Eergisteren had ik 'Economic History of Modern Europe' examen. De leerstof bestond voornamelijk uit 2 dikke boeken en essays en papers van de bovenstaande mensen. Aangezien dit vak eentje was van het Econ departement was het geen kattenpis. (geef toe, Economie in ons 1ste jaar was redelijk.. easy)
Het examen telde voor 40 % mee. Hiervoor had ik al een paper geschreven (Standard of Living Debate: optimists and pessimists) die ook voor 40 % telde. Het examen zelf verliep..raar.

Wanneer de deuren van het lokaal open gingen was ik een van de enige die naar voorliep om daar netjes mijn spullen te droppen. De rest nam gewoon plaats in de zeteltjes (!) en zette hun zakken en jassen naast zich. Na een half uurtje moesten -uiteraard- de eersten naar het toilet. Hiervoor moest je géén toestemming vragen. Iedereen liep gewoon binnen en buiten. Mensen gaven het examen af en op hetzelfde moment gingen er andere mensen mee naar buiten om naar het toilet te gaan. Vreemd. Na 2 uur gaf ik mijn examen af (Ik heb niet zoveel geschreven, jammer genoeg kan je bij Economie écht niet rond de pot draaien.) en moest ik niets van studentenpas laten zien. Gewoon even aftekenen.
Ik was héél erg verbaasd, UBC is een topuniversiteit en voor dit examen kon je op 1000 manieren spieken en foefelen. Later vroeg ik aan Jane en Lisa hoe het bij hen tekeer ging. Blijkbaar was mijn examen echt wel een uitzondering en zijn ze voor de rest heel erg stipt en streng.

1 opmerking:

Anoniem zei

Had je dat geweten...gewoon aftekenen...ons papa had dus je examen kunnen gaan doen.
haha
xSArah