zondag 3 juni 2012

Tripje naar de Rockies!

Na mijn 'fantastische' vlucht vanuit Houston naar YVR, wachtte niemand minder dan Hanne, mijn nichtje op mij in Edgemont Village! Hanne had het mooie weer meegenomen en samen aten we een heerlijk aperitiefje. Diezelfde nacht nog arriveerde Mike naar een heel heel heel lang verhaal veilig hier bij Eva en 's morgens stond Fernanda (ik ga in september drie weken naar haar in El Salvador) klaar. Het duurde een paar uurtjes voor we eindelijke onze huurauto te pakken hadden gekregen maar daarna waren we ready to go voor een achtdaagse trip in de beroemde Rocky Mountains.
9 jaar geleden, mijn eerste keer in Canada, had ik eigenlijk exact hetzelfde tripje gedaan maar zo mooi zo mooi zo mooi. Ik kan het elke maand doen!
We vertrokken in Vancouver richting Kamloops, een lelijk stadje. De trip naar Kamloops was eerst door een rotsachting gebied en daarna veranderde het in een soort woestijn! Sjiek om te zien.
De volgende dagen reden we om zo gauw mogelijk in Banff te geraken. Onderweg zagen we een écht wonder, namlijk onze allereerste BEER. Het was nog een kleintje en zo ongelooflijk mooi. Onze hele trip samen zagen we 5 Black Bears and 1 Grizzly. Gelukkig altijd vanuit de auto en nooit tijdens het wandelen.
In Banff hadden we weeral geluk met het weer; stralende hemel. Net voor UBC over was leerde ik een nieuw vriendinneke in mijn gebouw kennen, Alexa. In een dronken bui grapte ze dat ze mij en mijn vrienden gratis op de Banff Gondola en op de Glacier kon krijgen. De dag nadien, met een nuchtere katerkop beloofde ze dat nog eens. Dus wij in Banff, op de Gondola gratis en voor niets.(Bram; alle meren en paadjes waren nog besneeuwd, we konden er echt niet door dus we moesten wel met de Gondola naar boven :p).
Prachtig zicht en we waren er helemaal alleen! In Banff maakten we nog een paar mooie wandelingen en uitstapjes.
Foto's zeggen in dit geval zeker meer dan woorden dus hieronder wat foto's van onze trip van Vancouver naar Banff!












Deze foto's zijn tot in Kamloops!

1 opmerking:

sarah zei

Jullie stoefen met die beren, maar heb je die op foto? Vooral in de grizzly zijn we geïnteresseerd :)
x