woensdag 13 juni 2012

Ja, ik ben er nog!

Ik leef hier een leventje dat ik niet gewoon ben. Ik kan lekker lang uitslapen, een uitstapje maken en even afspreken voor avondeten of een pintje met vrienden. Geen school, geen kazou, geen scouts, geen speelplein, geen examens. Normaal ren ik van kamp naar kamp of land naar land of school naar school maar nu even niet. Ik mag hier ook bij Eva wonen en het is hier enorm gezellig! Ik merk dat ik heel erg hard achterloop met mijn reisverhalen!

Hierbij een korte inhaalpoging:
Na Banff reden we richting Jasper langs de famzeuze prachtige Rockies. Onderweg stopten we aan Lake Louise, zagen we prachtige bergen (en beren!) en mijn vriendinneke kreeg ons ook gratis en voor niets op de Columbia Icefiels (aka, we zijn op een echte gletsjer geweest!) We hadden zoveel chance met het heldere en prachtige week. Mooi mooi mooi uitzicht. In Jasper namen we eventjes rust en genoten van het stadje, maakten een wandeling naar een prachtig blauw meer, lazen wat boekjes, dutje doen, meertjes bezoeken, pizza'ke eten, pintje drinken... heerlijke vakantie! Na Jasper trokken we de rockies uit met nog een korte stop aan Mount Robson, de hoogste berg van de streek. Ook hier hadden we weer hoeren(?)chance: helder weer en prachtig zicht op de top! We sliepen in een boerengatdorp waar echt niets te beleven viel en reden de volgende dag langs Whistler terug. Dat viel een beetje tegen voor ons omdat alle wandelpaadjes nog besneeuwd waren en we geen echte skiers/snowboarders onder ons hadden (of daar toch niet 90 dollar/dagpas aan wilden geven)

In Vancouver nam ik afscheid van Michael die terug naar Poland vloog en van Fernanda. Haar zie ik in September in El Salvador natuurlijk weer terug! Hanne en ik namen twee dagen rust in Vancouver om daarna richting Vancouver Island te trekken.Ook hier waren wij weer te twee geluksvogels; mijn UBCtrui leverde ons een gratis lift op en we hadden prachtig weer. Victoria viel heel goed me, we genoten van een Sangria'ke en trokken de volgende dag met de ferry naar Galiano Island waar we S+E en de kindjes ontmoetten. Drie dagen genoten we van elkaar, de natuur en het prachtige uitzicht. Ohja; we zagen ook een pod killer whales (orka's) ADEMBENEMEND!

Hierna huurden Hanne en ik een autootje om naar Tofino and Ukee te rijden. Hier; weeral, stralend weer. We zagen de zonsondergang van ons leven, wandelden door prachtige bossen en op verlaten stranden. Het was precies of het mooiste elke dag kwam.Na een weekje op het eiland trokken we terug naar North Van om een laaste avondmaal te hebben (gezellig!) De volgende dag trok Hanne terug naar Hertals city, maar niet zonder een hoopje rommel van mij mee terug te sleuren ;-) Hanne, merci voor de fijne reis! Schoon dingen dat wij gezien hebben. De dag nadat je vertrok is het hier beginnen gieten met pijpenstelen en het is nog steeds bezig! (dus kom maar terug!!)

1 opmerking:

sarah zei

Inderdaad...wat een leven!
fijn dat je het volhoudt om te blijven schrijven, ik lees hier elke keer graag mee!
Staan er de laatste weken nog bijzondere dingen in je plan?
Dat "niets doen" herken ik wel van toen ik in Frankrijk was: de rush van muziekschool en al die 1000 andere dingen die dan ineens stilvalt...en toch zal je er weer heel snel inzitten.
Heb het goed daar, in je laatste weken!
xkus van de zus