zondag 20 mei 2012

Hawaii nog meer

Momenteel zit ik hier met Hanne, Eva, Sean, Oscar en Clara op een eilandje te genieten. Maar eerst nog Hawaii afmaken.
Op zondag vloog ik dus van Honolulu naar Hilo, Hawaii. Deze kant van 'the big island' is absoluut niet toeristisch en heel 'lokaal'. De taxichauffeur die me naar boerengatHilo bracht was een écht Hawaiiaan en gaf me een hele uitleg over zijn stadje. Zo werd de tsunami van Japan erg gevoeld en was het stadje de voorbije jaren al twee keer getroffen door een verwoestende vloedgolf. Ik vond het een fijn, beetje groezelig, maar gezellig dorpje. Het hostel was het beste hostel ooit. Ik leerde er meteen fijne mensen kennen en ik vond het heerlijk om 'op mezelf' te reizen. The Big Island staat bekend om al zijn verschillende klimaatszones (11 van de 13 mogelijke ter wereld) en is echt PRACHTIG. Ik wilde graag het Vulkaan Park bezoeken maar zonder auto ben je in Hawaii niets. Gelukkig ontmoette ik in mijn slaapkamer Nana, een Japans meisje uit Tokyo. Ik vroeg of ik mee mocht rijden in ruil voor gas.
Het Volcano Park was prachtig! Ook mooi om die gloeiende lava te zien. Wauw. Daarna reden we nog naar the Black Sand Beach waar alle seaturtles lagen te rusten. Nog eens WAUWWAUWWAUW!'s Avonds verkende ik het dorpje alleen, ging naar de plaatselijke cinema en genoot van alle dierengeluiden rondom mij. De avond voordien had ik een fijne Duitser leren kennen, Severin. Severin was gelukkig al 25 en we besloten om de volgende dag een auto te huren om dan wat watervalletjes te bewonderen en dan daarna naar Mauna Kea te rijden. Ongelooflijk, ongelooflijk, ongelooflijk!
Mauna Kea+ rest van Hawaii+ Rockietrip+ vancouver island= later!






















Geen opmerkingen: