donderdag 10 mei 2012

Hawaii; het verhaal

So, Hawaii...

Donderdagmiddag 26 april vertrok bijna heel UBC naar de luchthaven. Zonder te overdrijven; aan elke gate was er wel iemand die op het vliegtuig stapte die ik kende. Dat maakte het afscheid wel lang en ik was blij dat ik zelf op het vliegtuig mocht.
Als bijna de laatsten stapten we (Dat zijn Lauren (UK), Julia (UK), and Amy (UK)) op het vliegtuig en ik zag dat het meisje dat naast me zat, een UBCtrui droeg. (du-uh) Voor ongeveer 5 uur babbelden we over onze UBC ervaring. Jane, was een eerstejaars en woonde de afgelopen maanden ook in Totem Park. Op het einde van de vlucht nodigde ze me uit om mijn laatste dagen met haar en haar familie te spenderen.

Aangekomen in Honolulu vertrokken we meteen naar ons (erg vies) hostel in Waikiki. Maar meteen paradijs; hangmat en tropische temperaturen! Frijdag trokken we de hele dag naar naar het strand en genoot ik onder een palmboomke van de blauwe oceaan en het witte strand. Zaterdag trokken we naar het paradijs. Echt waar. Paradijs. Blauwer dan blauw en witter dan wit. Ik snorkelde ook voor de eerste keer en meteen zwom er een waterschildpad naast mij. Adembenemend.
Zondagochtend trokken we naar Pearl Harbor wat voor mij, als geschiedenisstudent, héél erg interessant was, maar voor 'de gewone man' niet veel soeps is. De Britse meisjes besloten om nog langer in Waikiki te blijven maar voor mij was het reusachtige toeristisch gedoe genoeg. Ik vloeg naar The Big Island, Hawaii. (Wat wij 'Hawaii' noemen zijn eigenlijk vijf grote eilanden)
Aangekomen in Hilo genoot ik van de rust en de natuur en het was echt enorm fijn om eens 'op m'n eigen te zijn'.
(rest volgt maar nu ben ik te moe. We zijn momenteel in Banff waar we vandaag een beer !!!! hebben gezien) Het leven is voor de rappe hé.
Nog wat foto'kes:













2 opmerkingen:

sarah zei

Leuk, zo'n snel verslagje!
Bikinimeisjes...
Van een zeeschildpad naar een beer...het leven is inderdaad voor de rappen:)
En je nederlands...daar moet aan gewerkt worden! Vandaag is het weer frijdag :)
Ik kijk al uit naar meer van dat moois!
kus zus

Anoniem zei

Haha, ik ging net dezelfde opmerking maken over die frijdag :) Goe bezig Rudi! Ge had ineens moeten leren duiken daar. Snorkelen is voor pussy's (hih). Ooit wil ik daar eens gaan duiken!

x
Jazzy